Världens snabbaste år, världens bästa år. I love you

Tänkte ta allt från början. Den 19 februari 2011 tog jag min stora packning och satte mig på tåget som skulle ta mig till Avesta, väl i Avesta hoppade jag på bussen till Norberg. Helt inställd på fest, vilket blev en väldigt lyckad sådan. Dagen efter skulle jag bege mig ner till Trafikskolan i Norberg för att få nyckeln till mitt rum jag skulle bo i i två veckor. Totalt ovetandes om vad som senare skulle hända. Det visade sig att jag skulle få spendera dessa två veckor med massa underbara människor. Tillsammans började vi följa Big Brother som började den söndagen. Vi lagade våran egen mat men åt den tillsammans. Vi träffades i vardagsrummet när vi skulle äta frukost och vi spenderade mycket tid framför datorerna på körskolan, där vi hjälptes åt med teorifrågor, tog en paus i pluggandet och gick över till Elsas konditori där vi köpte kaffe&fika. Jag hade det helt underbart. En i min grupp var Micke, han var tok-Bajare och hade jättemycket skägg och mustasch. Vi kom inte alls överens den första veckan, jag var dryg som jag kan vara ibland.., men det var jag mest för att jag kände att jag kunde vara det mot honom. Jag gillade nog han redan då. Fast visste inte på vilket sätt. Jag hade ju i många år funderat över hur jag skulle hitta den där killen som jag kunde vara helt avslappnad med, som gillar mig för den jag är. Varje gång jag tänkte den tanken blev jag ju livrädd.

Den där sista kvällen innan jag skulle åka hem. Utan att jag ens tänkte på det var det som att det stått skrivet i sten från början att det skulle vara vi. Att jag hoppade upp på din rygg på Konsum var ingenting konstigt. Det var helt normalt. Vi lagade misslyckade köttfärsbiffar som vi åt med makaroner.

Den 9 mars, dagen du kom hem från Norberg och slängt av dig din packning tog du bilen och åkte till mig. Sedan dess har det varit vi. I slutet av april vart jag gravid. Vi hade då varit tillsammans i ca en månad. Efter mycket tänkande, ett besök på abortmottagningen på Danderyds sjukhus (där jag fick se uldraljudet för första gången) hade jag/vi fortfarande inte bestämt oss. Ingen visste, förutom Natta som fick pressa det ur mig på jobbet. Egentligen så ville jag behålla henne från början men jag var livrädd för vad alla andra skulle tycka och tänka (sorgligt nog...). När jag helt plötsligt slutade dricka när jag umgicks med vänner så blev det allt jobbigare att komma på bortförklaringar. Tror det var i mitten av sommaren som dom viktigaste fick reda på "det" och då hade vi inte bestämt oss än. I augusti gick vi ut med det och det var så skönt. Då hade vi bestämt oss. Trots vissa människors tvekande, frågor, undrande så hade VI bestämt oss. Vi hade även tagit reda på att det skulle bli en liten flicka vilket vi bestämde oss för skulle vara hemligt, vilket i sin tur visade sig vara sjukt svårt.

I början av december flyttade vi in i en 2a och blev sambos. Jag började boa och det kändes så skönt att äntligen få börja ett liv tillsammans på riktigt. Men även få visa för alla tveksamma själar att vi klarar det här, alldeles själva.

Den 17 januari var hon beräknad, den natten kunde jag inte sova. Var beredd på att hon skulle komma när som helst. Vilket hon inte gjorde. Efter en vecka över tiden kunde jag sova som vanligt igen, hade nästan glömt bort att varje ny dag var en till dag över tiden. Fredagen den 27/1 var vi på middag hos Mickes föräldrar i Älvsjö, på dagen hade jag börjat få lite ont i rygg och mage men inga värkar. Det var nog bara väldigt minimala förvärkar. Hade så hela kvällen och tänkte att det kanske är dags snart.. Dagen innan det på torsdagen hade vi varit hos våran barnmorska som bokat tid åt oss för prat om igångsättning på Södersjukhuset (som vi födde på). Men så blev det aldrig. Natten till lördagen den 28 januari började det på riktigt och sent på kvällen samma dag 23.19 föddes våran stjärna.

I mars, den 21 mars firar vi ett år ihop!
Världens bästa år!
:)

Kommentarer
Postat av: HB

Grattis till allt! Och fortsätt på samma sätt!

2012-02-07 @ 20:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0